Vědci zjistili, že obyčejný kávovar dokáže kvalitně extrahovat aktivní látky z konopí

Do výzkumů konopí je investováno mnoho peněz a času. Ale co kdybychom vám řekli, že nová studie odhalila, že za pomoci přístroje, který vám každé ráno vyrábí kávu, lze rychle a jednoduše vyrobit konopný extrakt?

Je to sice trochu zjednodušený popis, přesto se to vědcům dle nedávného experimentu, jehož výsledky byly publikovány v odborném magazínu The International Journal of Pure and Applied Analytical Chemistry, podařilo.

Překvapivé zjištění

Tým španělských badatelů testoval, zda se extrakce za pomocí kávovaru – nová a relativně nenákladná analytická metoda, o které se hovoří i ve vědeckých magazínech – funguje i v případě konopí. A ukázalo se, že ano! Není k tomu třeba ani žádné drahé vybavení. Vědci při experimentu použili kávovar Nespresso Essenza Manual XN2003 (aktuálně bohužel – asi kvůli zájmu ze strany uživatelů konopí – není k dispozici ani na Amazonu).

„Nedávno se ve vědecké komunitě začalo diskutovat o tom, že současné kávovary by se mohly využívat pro analytické extrakce, a to díky jejich rychlosti, jednoduchosti používání, dostupnosti a nízké ceně. Kávovar dokáže extrahovat organické sloučeniny z pevných vzorků během několika sekund,“ píší v textu ke studii výzkumníci. Konopí poskytnuté španělských Ústavem pro kontrolu léčiv ve Valencii bylo po důkladném očištění vloženo do filtru. Kávovar poté extrahoval tři hlavní složky rostliny (THC, CBD a CBN). Výsledky byly porovnány s extrakty vyrobenými třemi tradičními metodami: Extrakcí za pomoci ultrazvuku, plynovou chromatografií s hmotnostně spektrometrickou detekcí a iontovou mobilní spektrometrií.

Studie dokázala, že kávovar účinně extrahuje kanabinoidy, a to dokonce za méně než jednu minutu. „Tato metoda extrakce je slibným příkladem široké škály možností, které by konvenční nízkonákladové kávovary mohly v analytických laboratořích poskytnout. Extrakce THC, CBD a CBN z květů a listů bylo dosaženo v pouhých čtyřiceti sekundách,“ píše se abstraktu studie.

Zdroje:
www.marijuanamoment.net
www.sciencedirect.com

Dále by vás mohlo zajímat…

4.4.2016
Extrakt s vysokým obsahem THC účinně pomáhá pacientům s Alzheimerem

10.10.2016
THC pomáhá od bolestí více mužům než ženám

22.11.2016
THCV jako účinný lék na diabetes 2. typu

8.6.2018
10 rad, jak oznámit okolí, že hulíte trávu

Magazín Legalizace je určen pouze osobám starším 18 let.

Je Vám více než 18 let?

ANO NE

© 2013 Legal Publishing, s.r.o.