37

Konopí. Just hul it.

Neotřelé obaly, reklamy se slavnými osobnostmi, udávání módních trendů a mnoho dalšího. Legalizace mění obchod s konopím s více než dvaceti tisíci výrobky, které se z něj v dnešní době vyrábějí, k nepoznání.

Konopí. Just hul it.

Konopí se v posledních letech rychleji než kdy dříve přesouvá ze škatulky démonizované drogy do kategorie středního proudu a jako komodita získává na tržní hodnotě.

Všude, kam se podíváš

Elegantní bongy, high-tech vaporizéry, značkové oděvy nebo třeba slušivé kabelky z konopí jsou dnes dostupné v mnoha kamenných obchodech i na internetu. Lidé se o této rostlině přestávají bát veřejně hovořit a většinová populace podle výsledků výzkumů veřejného mínění v řadě zemí souhlasí s legalizací.

Jen ve Spojených státech upravila již polovina z padesáti států legislativu ve prospěch některých forem užívání konopí a ve čtyřech dalších, jmenovitě Kalifornii, Nevadě, Arizoně a Massachusetts, proběhnou v listopadu důležitá referenda o uzákonění držení a užívání pro rekreační účely.

Náš vztah ke konopí se bez ohledu na zastaralou a zkostnatělou legislativu vyvíjí pozitivně.

Konopí se zkrátka zbavuje lživé nálepky iniciační neboli vstupní drogy a podle výsledků průzkumu agentury Sparks & Honey (zveřejněných v nejznámějším magazínu o „trávě“ High Times) je vnímáno jako součást moderního životního stylu. „Náš vztah ke konopí se bez ohledu na zastaralou a zkostnatělou legislativu vyvíjí pozitivně,“ prohlašuje Sean Mahoney, ředitel Sparks & Honey. „Je zajímavé pozorovat kulturní a společenské změny, které se dějí v důsledku posunu v našem vnímání konopí. A stejně tak se pod vlivem většinové společnosti vyvíjí i kultura konopná.“

Sparks & Honey oslovila tisícovku obyvatel států s legálním konopím, kteří měli v uplynulých pěti letech zkušenost s užíváním, přičemž odpovědi respondentů ukazují, že rostlina se zbavuje negativních konotací. Statisticky je zároveň patrný zásadní rozdíl v postoji příslušníků různých věkových a sociálních skupin.

Muži například častěji užívají pejorativní označení marihuana, zatímco ženy preferují botanicky i morfologicky správné pojmenování konopí, přičemž slangovým označením jako „tráva, špek, brko, ganja“ se vyhýbají. Více než padesát procent dotázaných by uvítalo možnost zakoupit konopí v každé prodejně potravin, což ale asi ještě nějaký pátek potrvá. A zajímavé také je, že nábožensky založení respondenti často diskutují o konopí na internetu.

Přinášíme vám seznam pěti nejdůležitějších trendů, které z průzkumu vyplynuly:

1. Nové obaly

Balení sušených palic, extraktů i dalších produktů by se mělo změnit, aby usnadňovalo přípravu a konzumaci. Může se jednat o předem připravené dávky konkrétních odrůd nebo třeba balíčky 1+1 v kombinaci s lahví vína. „Konopné poživatiny vyžadují nové způsoby balení i značení, které bude kromě informací o složení a kalorické hodnotě informovat zákazníka také o obsahu kanabinoidů,“ píše se v závěrečné zprávě.

2. Na původu záleží

Konopný marketing bude stejně jako u jiných potravinářských výrobků zdůrazňovat lokální původ a zaměří se na konkrétní účinky jednotlivých odrůd. Větší důraz bude kladen na propojení zákazníka s pěstitelem a podrobné informace o procesu pěstování. Inovace můžeme očekávat také v oblasti přesnějšího dávkování, jež umožní navození požadovaného stavu ve vhodné délce a intenzitě.

3. Konopí není „jen“ droga

Konopí se z kategorie návykové látky přesunuje mezi relaxační a takzvané wellness prostředky. „Legislativa je stále velmi přísná, přesto se cannabis daří prezentovat společnosti jako součást aktivního, zdravého způsobu života,“ uvádí se ve zprávě. „Mění se i způsob vnímání potravinových doplňků a kosmetiky obsahujících konopnou složku. V dohledné době by mohly dosáhnout stejné obliby jako například tea tree oil nebo aloe vera.“


4. Estetický přínos

Konopí může pomoci změnit vzhled veřejného prostoru a přinést nový impuls do architektury i módního průmyslu. Konopné vzory nalezneme prakticky všude. Kosmetika, trička, kabelky, tapety, koberce i nábytek se inspirují přírodními motivy. Bary, restaurace, kluby i koncertní sály budou „univerzální designový jazyk konopí“ začleňovat do exteriérů i interiérů stejně, jako je v dnešní době běžný design inspirovaný alkoholickými nápoji. „Nejde tak úplně o to koupit si triko se zeleným listem, ale spíš používat konopné výrobky v každodenním životě,“ vysvětluje Sean Mahoney z agentury, která průzkum prováděla.

5. Podpora známých osobností i veřejnosti

Snad všechny obchodní značky využívají k propagaci svých produktů slavné osobnosti a konopí se v tomto ohledu nebude od ostatních komodit nijak odlišovat. Legenda amerického fotbalu Eugene Monroe z klubu Baltimore Ravens je už dnes tváří výzkumu zaměřeného na využití konopí v léčbě neurologických poranění, zatímco rapper Snoop Dogg a herečka Whoopi Goldbergová se chopili příležitosti a začali v rychle se rozvíjejícím odvětví podnikat. Autoři zprávy věří, že „především ve státech, kde je konopí legální, bude přibývat sportovců a dalších známých osobností, které propůjčí svou tvář některé společnosti.“

Jinými slovy konopí se změní z nelegálně a často nevhodně pěstované rostliny v profesionálně šlechtěnou plodinu, kterou budou propagovat velké marketingové agentury a známé tváře showbyznysu. Sean Mahoney ze Sparks & Honey navíc věří, že společenská poptávka a revoluce ve vztahu většiny obyvatel ke konopí nakonec přinutí politiky ukončit nesmyslnou prohibici: „Spousta odhodlaných a nadaných lidí posouvá možnosti využití této úžasné rostliny stále dál a dál. Díky nim se nakonec vychytají i všechny přetrvávající ‚mouchy‘.“

Zdroj: fastcoexist.com

PŘIPOJENÁ GALERIE


Dále by vás mohlo zajímat…
Konopí. Just hul it.

2.2.2017
PRÁVĚ VYCHÁZÍ MAGAZÍN LEGALIZACE Č. 39!

Konopí. Just hul it.

2.1.2017
10 nejlepších článků roku 2016

Konopí. Just hul it.

2.2.2017
Soutěž s Legalizací č. 39 – UKONČENO

Konopí. Just hul it.

15.8.2015
10 rad, jak oznámit okolí, že hulíte trávu


Magazín Legalizace je určen pouze osobám starším 18 let.

Je Vám více než 18 let?

ANO NE

Souhlasem potvrzujete pravdivost své odpovědi a dáváte výslovný souhlas vlastníkovi stránek k ukládání informací na Vašem počítači ve formě "cookie" nebo podobném souboru.
© 2013 Legal Publishing, s.r.o.

© Copyright Legal Publishing, s.r.o. 2017 | | Autorská práva

Vytvořil Goodshape.cz | O webu