Osm tipů, co dělat, když to přeženete s THC

Drtivé většině uživatelů konopí se někdy během jejich huličské kariéry stalo, že přecenili své síly a dali si víc, než bylo záhodno. Všechno se zdá být v normálu až do chvíle, kdy si se zděšením uvědomíte, že jste to fakt přehnali.

Osm tipů, co dělat, když to přeženete s THC

Možná vám koláčky najely až po třech hodinách a vy jste mezitím zkonzumovali koňskou dávku, možná jste se chtěli ukázat před kamarády a sáli kouř, až se hory zelenaly, nebo jste jen napoprvé podcenili sílu neznámé odrůdy. Cest je nespočet, výsledek je ale stejný – velmi nepříjemný stav, který se nelíbí ani tomu nejzapřisáhlejšímu milovníkovi konopí.

Panikařit ale netřeba! Většina z nás se už dostala do situace, kdy byly účinky konzumace konopí silnější a intenzivnější, než bylo původně zamýšleno a očekáváno. Naštěstí existuje několik triků, které vám mohou pomoci.

1. Zachovejte klid

Na úvod není nic lepšího, než si vzpomenout na radu ze Stopařova průvodce po galaxii:

„HLAVNĚ ŽÁDNOU PANIKU. JSTE V POŘÁDKU A VŠECHNO OSTATNÍ JAKBYSMET.“

Většina příznaků odezní v řádu několika minut, maximálně hodin, a kromě ospalosti a únavy po nich nebude ani památky. Dopřejte si čas a nepříjemné pocity zmizí. Opravdu.

Dodržováním pitného režimu se rozhodně nemyslí „kopnout tam pár piv“.

Navzdory mnoha fámám a pověrám nebyl doposud zaznamenán ani jeden případ úmrtí v souvislosti s předávkováním konopím. I když se tedy potíte jako nasolený lilek na grilu a napadají vás nejrůznější katastrofické scénáře, nic fatálního vám nehrozí. Tohle konstatování ale rozhodně neberte jako výzvu! Mějte prostě na paměti, že i když jste trochu přebrali, brzy bude všechno zase v pohodě.

2. Poznejte své hranice

Pokud je to jen trochu možné, mějte před konzumací na paměti, kolik toho asi snesete. Užívejte si konopí s lidmi, které znáte a se kterými se cítíte dobře, a nenechte se nikým dotlačit k tomu, abyste si dali víc, než zvládnete. Poznávat nové lidi je samozřejmě skvělé, daleko méně skvělé je ale být obklopen cizími lidmi ve chvíli, kdy nepoznáváte vlastní obličej. Taková zkušenost může v lepším případě vyústit v trapnou situaci, v tom horším pak v záchvat paniky.

Zvlášť obezřetní byste měli být v případě, že se pustíte do konzumace konopných pochutin. Vřele doporučujeme vyzkoušet nejdříve velmi malou dávku (uvádí se kolem deseti miligramů THC) a počkat nejméně hodinu, raději ale dvě až tři, než si dáte další. Stejné pravidlo platí i pro inhalaci – pokud jste zvyklí potáhnout si tu a tam z vaporizéru pro zlepšení nálady, není úplně nejlepší nápad vykouřit po ránu pět jointů za sebou.

3. Doplňujte tekutiny

Voda, voda a zase voda. Je velmi důležité dodržovat pitný režim. Nemusí to samozřejmě být právě a jen voda, jestli máte raději džus, dopřejte si ho, co hrdlo ráčí. Je prostě dobré mít po ruce vychlazený nápoj, ideálně nealkoholický a také bez kofeinu, který vám pomůže zahnat sucho v ústech a dá vám na chvíli příležitost soustředit se na elementární a dobře známé činnosti, jako je polykání.

Pokud jste ale doma, dejte si teplou sprchu nebo koupel, pomůže vám to uvolnit se a zrelaxovat.

Mějte na paměti, že dodržováním pitného režimu se rozhodně nemyslí „kopnout tam pár piv“. Pokud na vás joint nebo koláčky působí silněji, než byste si přáli, je alkohol rozhodně špatnou volbou, protože zvyšuje koncentraci THC v krvi a tím i jeho účinky.

4. Mějte po ruce černý pepř

Pozorujete na sobě první příznaky nastupující úzkosti? Pak vám tenhle snadno dostupný prostředek, který je k nalezení v každé kuchyni, může zachránit kůži. Existuje řada svědectví o tom, že stačí si přivonět nebo rozžvýkat pár zrníček černého pepře a téměř okamžitě se dostaví částečná úleva.

5. Uklidněte se a odpočívejte

Najděte si tiché a klidné místo, kde se můžete natáhnout a zhluboka dýchat. Opakujte si přitom do omrzení, že nepříjemný stav brzy pomine. Nadechujte se z plných plic nosem, vydechujte ústy a soustřeďte se na rytmus a zvuk vlastního dechu.

Někdy pomůže prostě se z toho vyspat, ovšem přinutit mozek přestat zmateně těkat a nechat tělo usnout může být často tvrdý oříšek. Uložte se do horizontální polohy a snažte se co možná nejvíce uklidnit a uvolnit. Nestyďte se a chvíli si pospěte, pomůže to vašemu tělu i mozku. Pokud se vám nedaří usnout, najděte si pohodlnou polohu a jen odpočívejte, abyste znovu nabrali síly.

6. Běžte se projít

Někdy mozek prostě vypnout nejde a pouhé zavření očí ho naopak nutí k horečné, ne vždy žádoucí a příjemné aktivitě. Pak je možná načase nadýchat se čerstvého vzduchu, pohybem rozproudit krev v žilách a zaměstnat neposedné tělo i mysl.

I když se potíte jako nasolený lilek na grilu a napadají vás nejrůznější katastrofické scénáře, nic fatálního vám nehrozí.

Nepouštějte se do žádných velkých dobrodružných výprav, protože poslední věc, kterou si přejete, je ztratit se v neznámém prostředí. Bloudění by jen prohloubilo vaši úzkost a paranoiu. Cítíte-li se slabí v kolenou nebo se vám motá hlava, procházku si radši odpusťte – bude lepší vrátit se k bodu pět a trochu si odpočinout.

7. Dopřejte si sprchu nebo koupel

Tato rada je značně omezena prostředím, kde se právě nacházíte. Těžko se asi půjdete naložit do vany v cizím domě. Pokud jste ale doma, dejte si teplou sprchu nebo koupel, pomůže vám to uvolnit se a zrelaxovat.

8. Rozptylte se!

Libovolná aktivita, která vás baví a odpoutá vaší pozornost od skutečnosti, že jste vypukaní jak paprika, je dobrá. Pomůže vám zůstat nohama na zemi. Doporučujeme například:

  • pustit si kreslený seriál nebo komedii
  • zaposlouchat se do oblíbené hudby
  • zahrát si videohru
  • povídat si s přáteli (kteří jsou v tom s vámi)
  • přitulit se k partnerce / partnerovi
  • malovat si (existují omalovánky pro dospělé, které vás určitě budou bavit)
  • dát si něco dobrého k jídlu

Toto všechno jsou pouze návrhy. Je jedno, jakou aktivitu si vyberete, musí vás ale bavit a zlepšovat vám náladu. Váš mozek tak snadněji přepne z panického režimu a zaměří se na dobré pocity, které vám zvolená činnost obvykle přináší.

A co když nic nepomáhá…

V případě, že žádný z výše uvedených triků nefunguje a vy se přes veškerou snahu stále cítíte fyzicky nebo psychicky špatně, nebojte se vyhledat odbornou pomoc. Nemá cenu zapírat nebo lhát, je lepší se lékaři nebo sestře přiznat, že jste požili nadměrné množství konopí a trpíte záchvaty paniky a úzkosti. Nebojte se ani v případě, že konopí není ve vaší zemi legální – lékař by měl mít v první řadě vždy na zřeteli vaše dobro a udělat všechno proto, aby vám bylo lépe co možná nejdříve. Samotné užívání je navíc ve většině evropských zemí legální – včetně České republiky.

Nezbývá než doufat, že na tuto eventualitu nikdy nedojde, a pokud už to s konopím přeženete, pomůže vám jeden z těchto našich tipů.

A když bude opravdu nejhůř, můžete se zkusit inspirovat světoznámým raperem a propagátorem konopí Snoop Dogem a jeho metodou: „Když seš moc zkouřenej, strč si frňák do majonézy.“

Zdroj: https://www.leafly.com/


Dále by vás mohlo zajímat…
Osm tipů, co dělat, když to přeženete s THC

10.12.2013
Tak, a nastupují kravaťáci - Konopný byznys

Osm tipů, co dělat, když to přeženete s THC

14.8.2015
Festivalová sezóna 2015: Hip Hop Kemp

Osm tipů, co dělat, když to přeženete s THC

3.7.2012
Vaříme s konopím - Konopné lassí

Osm tipů, co dělat, když to přeženete s THC

24.4.2012
Konopné semínko jako dárek v novém čísle Magazínu Legalizace!


Magazín Legalizace je určen pouze osobám starším 18 let.

Je Vám více než 18 let?

ANO NE

Souhlasem potvrzujete pravdivost své odpovědi a dáváte výslovný souhlas vlastníkovi stránek k ukládání informací na Vašem počítači ve formě "cookie" nebo podobném souboru.
© 2013 Legal Publishing, s.r.o.

© Copyright Legal Publishing, s.r.o. 2016 | | Autorská práva

Vytvořil Goodshape.cz | O webu